انواع یو پی اس و ویژگی های آنها
نوشته شده توسط : سامان

یو پی اس یک دستگاه الکترونیکی است که مخفف عبارت منبع تغذیه بدون وقفه است. برای تامین برق زمانی که منبع اصلی برق متوقف می شود استفاده می شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات به دلیل برخی اختلالات در سیم ها، ولتاژ ناکافی یا هر مشکل سیم کشی دیگر منجر به قطع برق از منبع اصلی می شود. در این شرایط از یو پی اس برای تامین برق اضطراری استفاده می شود. یو پی اس با استفاده از باتری اسیدی یا سرب کار می کند. از آنجایی که آنها با استفاده از باتری اسیدی کار می کنند، برای وسایل سنگین مانند یخچال، تهویه مطبوع یا تلویزیون مناسب نیستند. وسایل اداری مانند کامپیوتر، اسکنر و چاپگر را می توان به راحتی بر روی آن اجرا کرد. در صورت قطع ناگهانی برق، داده های مهم نیز حذف می شوند. برای این منظور از یو پی اس در مراکز داده و مراکز ارتباطی مختلف استفاده می شود. با تامین برق اضطراری از از دست رفتن اطلاعات مهم جلوگیری می کند و آن را ایمن نگه می دارد. آنها به فعال نگه داشتن تجهیزات الکتریکی کمک می کنند.

انواع یو پی اس:

انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که عملکرد آنها متفاوت است

یو پی اس پشتیبان
یو پی اس لاین اینتراکتیو
یو پی اس آنلاین

یو پی اس پشتیبان:

این ابتدایی ترین نوع یو پی اس است که با کمک باتری، اما برای مدت کوتاهی برق را تامین می کند. برق را از طریق قسمتی که به نام AC شناخته می شود، تامین می کند. بسته به نوع، یک ابزار ذخیره یو پی اس نیز می تواند ایمنی اطلاعات را تضمین کند. یک یو پی اس آماده به کار معمولاً برای اطمینان از رایانه های شخصی، مودم ها، و سایر تجهیزات استفاده می شود. این دسته از یو پی اس ها مقرون به صرفه ترین در بین سه نوع یو پی اس هستند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو:

در طبقه بندی موارد تضمین برق، چارچوب های یو پی اس Line-Interactive از سخت افزار حساس در هنگام قطع برق محافظت می کنند. یو پی اس Line-Interactive گران تر از یو پی اس پشتیبان است. آنها حتی زمانی که ولتاژ پایین است یا زمانی که منبع تغذیه برای مدتی قطع شده است، عملکرد کاری خود را یکسان نگه می دارند. اگر قطعی برق طولانی باشد این اجازه را میدهد که سیستم های الکترونیکی خود را خاموش کرده و اطلاعات خود را ذخیره کنید.

یو پی اس آنلاین

در مواقعی که یک قطعی برق اتفاق می‌افتد، یو پی اس آنلاین با یک جریان ثابت برای اطمینان از تجهیزات سازمانی همراه است. هنگامی که منبع تغذیه برق قطع می شود، بخشی در داخل آن ثابت می شود که به عنوان یکسو کننده شناخته می شود و در نتیجه آن را دور می زند و سخت افزار و سایر تجهیزات شروع به کار می کنند. به همین دلیل است که سیستم یو پی اس آنلاین بیش از واحدهای طبقه‌بندی یو پی اس پشتیبان یا لاین اینتراکتیو هزینه دارد. از آنجایی که مردم همه این انواع را برای خرید ترجیح می دهند، بنابراین، www.azaranups.com بهترین گزینه است زیرا ما این یو پی اس ها را با نرخ های پایین در مقایسه با نرخ بازار با ضمانت ارائه می دهیم. ما آن دسته از یو پی اس هایی را ارائه می دهیم که اطلاعات شما و همچنین تجهیزات الکتریکی را ذخیره می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: